Ivan Rebroff

Som jag skrivit tidigare så gillar jag hur spotify hjälper till att hitta in på annan musik än den man just lyssnar på.
Jag lyssnade på Tchaikovsky som vanligt men hade missat att klicka in på albumet, något som resulterade i att något helt annat som är med på samma skiva som en Tchaikovskylåt spelades upp.
Det var en rysk folkvisa från en skiva som heter Kalinka och musiken från detta album påminde mig omedelbart om en alldeles förtjusande rysk man som jag ytterst sällan lyssnar på.
Ivan Rebroff.
Så jag kunde inte låta bli att klicka på hans "Best of"-album på spotify!

Något som fascinerar mig är att när Andreas stegade in i lägenheten och hörde att jag lyssnade på ryskt så började han prata flytande ryska. Jag förstod inte ett skvatt, men jag fascineras skarpt av människor som behärskar det språket.


Kommentarer
Postat av: Anjaaaa

Aaw tack va gullig du är, du får va hur mycket faster åt mig som du vill!

Jo det kanske du har rätt i, fast jag tycker du ser naturligt vacker ut utan smink!



Va fint du skriver i din blogg, gjorde en liten länk till dig :) Fasen såg att du var i Göteborg i helgen, var också där, synd att vi inte hann ses.

massa kramar

2011-04-05 @ 09:20:38
URL: http://almeida.blogg.se/
Postat av: PAUSE

är du ryss eller nått? (A)

2011-04-05 @ 10:16:30
URL: http://finest.se/pause

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0