En glad påsk!

En långfredag. Ja, den har väl känts lite lång.
Kan bero på att jag steg upp klockan halv åtta eftersom jag inte klarade av att ligga kvar i sängen.
Eller så kan det bero på att jag hela dagen känt mig mer död än levande.

Min kära mor spenderade iallafall en stund här, denna långa fredag. Jag bjöd henne på middag, vi snackade lite skit och hängde upp min nya köksgardin.
Jag konstaterade idag att en dag som denna kan vara rätt bra lustig.
Där står hon, min mamma som är 61 år och där står jag, 24 år och tycker att det känns som att jag äldre än henne.
Jag stönar vid varje litet lyft eller jobbig rörelse, måste sitta och hämta andan med jämna mellanrum och är allmänt trött i kroppen. Bortsett från bröstkorgen då som lever ett eget liv och rusar på för fullan hov.
Dagen har därmed spenderats så lugnt som möjligt så att jag ska känna mig frisk och pigg imorgon!
Imorgon måste jag orka vara mig själv, kunna leva fullt ut och glömma allt vad sjukdom är!
Dagen imorgon kommer bli en bra påskafton!

Apropå påsk så förgylldes dagen något oerhört av fantastiska Zabina, hennes syster och lilla Zukki som kom och trallade vid min port!

Fina fina fina!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0