Vårkänslor

Huruvida det är okej att vara instängd i en fabrik en dag som denna kan ju diskuteras.

Vädret har varit sådär ypperligt och perfekt som bara riktigt fint väder kan vara och jag har gått miste om allting. Det var en rätt rolig arbetsdag, jag har bara sovit två timmar inatt något som har resulterat i en hel del övertrötthetsfnitter.
Väl hemma har det sällskapats med en vän och intagits kaffe i soffan, samtidigt som planerna inför helgens landsflykt har spikats och hotell bokats.
Jag känner verkligen avund till den som kan spendera hela dagarna med vårens natur medan jag traskar på industrigolv, men det är okej ändå för till helgen kommer min belöning. (I dubbel bemärkelse eftersom jag inte bara unnar mig en mindre resa, det är dessutom lönehelg.)

Nu borde jag verkligen gå och lägga mig för att ta igen all förlorad sömn.
Men så känner jag ett litet "äsch, Ill sleep when Im dead" inom mig och struntar i allt vad sömn heter och beger mig ut i solen istället.
Kvällar som dessa måste man helt enkelt bara ta vara på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0