Wednesday of doom.

Alla människor har dem.
De där dagarna då man vaknar och instinktivt tänker
"Nej. Inte idag. Idag borde jag verkligen inte stiga upp."
Vanligtvis följer jag alltid mina instinkter men när det gäller saker som att stanna i sängen en vardag kan jag inte längre följa dem.
Jag har för hög arbetsmoral antar jag.
Så jag, min jubelåsna, steg envist upp. Allt jag företog mig i förmiddags gick åt fanders.
Jobbet flöt på lättare, mest för att jag var extra noggrann med allting eftersom jag visste att jag hade en sån där dag.

I slutänden gick det åt helvete ändå. Fröken Boris hävde ur sig fula ord och fick (med hjälp av Micke) fixa helvetet så det blev någorlunda bra.
Kvällen avslutades med att jag, när jag skulle gå från jobbet, hade sönder min väska.
Min fina trogna favoritväska!
Jag har använt den nästan varje dag i två-tre år så det var verkligen dags att byta ändå men jag sörjer det ändå lite.
Nu trösthäver jag påskmust. Smart att häva socker innan man ska gå och lägga sig, men jag har gjort mer korkade saker än så i mina dar.

Så skål och tack onsdag för att du äntligen är över. Jag är lycklig över att jag aldrig behöver uppleva ditt fula tryne igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0