En annan dag.

En otroligt mysig julhelg är till ända, alla klappar har fått sina platser i mitt hem och idag har jag tillbringat mestadelen av förmiddagen i soffan.
Julaftonen var som en julafton ska vara och juldagen var bättre än juldagar brukar vara!
Det är nog underförstått att jag knappt har varit hemma på hela helgen, så man tycker ju att när jag väl kommer hem så ska lägenheten vara fin eftersom jag inte kan ha stökat ner den eller så.
Men nej just det. Jag har katt och det sista jag gjorde innan jag körde hem till mammi för julfirande var att ge katterna nya leksaker, något som har resulterat i små tussar av Movitz överallt! Det är ju på sätt och vis bra för det betyder ju att han och Fredman har roligt även när jag inte är hemma, men resultatet blir att jag måste städa, städa och återigen städa idag.

Men ni vet hur det är, ibland tänker man ju bara "äsch, orka! Jag gör det en annan dag." och så tänkte jag även idag, men så slog det mig att det är ju idag. Annandagen. Fan...
Så det är väl bara till att slita fram dammtrasan, dammsugaren och moppen, höja volymen i högtalarna och försöka göra det bästa av saken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0