Historien bakom öltältsmamsen.

Nu du fru munter (?) ska du få höra.

Anledningen till att jag kallar Annika för öltältsmorsa grundar sig i ett internt skämt som härstammar från flera år bakåt när jag var 17 år.

Annika och jag var på en utomhuskonsert i Jönköping och ville såklart in i öltältet.

Annika gick före mig in och när jag skulle gå in blev jag stoppad av vakten som ville ha legitimation. Självklart påstod jag att jag inte hade någon.

Vakten frågade då med en pekning mot Annika "Okej, är det där din mamma eller? Isåfall kan du väl gå med in."

Jag hade aldrig kommit på tanken att påstå att hon var det men sade självklart direkt att hon var det och studsade glatt in.

Annika i sin tur blev skitarg på vakten som just kallat henne för bra mycket äldre än vad hon är eftersom hon bara är tio år äldre än jag. Det vill säga, hon var 27 då och 34 nu.

Men det blev att jag kallade henna öltältsmamma efter det och det sitter kvar, framförallt när vi partajar ihop!

 

Hon är en av mina absolut bästa vänner och mamma till min älskade gudson och hans fina systrar som jag väldigt ofta var barnvakt åt när jag bodde i Vrigstad.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0