Aldrig nöjd?

Det är äntligen torsdagskväll igen och jag firar det med en liten torsdagsöl - igen!

Lite bra musik och lite facebookchat innan man somnar grundar för en bra början på helgen och det där med lite musik fick mig att komma och tänka på den där skiten som spelas på radio nuförtiden.
Allvarligt talat - Veronica Maggios senaste? "Jag kommer" heter den och jag kan inte för allt i världen förstå vem det är som ansett den vara så bra att den får spelas i radio.
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen -  ja den är lika dålig överallt.


Men det finns en låt som är ännu värre och jag kan inte heller förstå vem det är som vill plåga svenska folket med att spela den i radio.

Ba, ba, ba?
Grattis grabbar, ni har nog lyckats göra den sämsta låten genom tiderna!

Igår tror jag att jag hörde något som skulle vara Lena Philipssons senaste och nej, den var inte särskilt bra den heller, något som får mig osökt att komma och tänka på melodifestivalen.
Jag har inte kollat på den i år och inte heller läst något om den men vad jag har förstått av folk som läst eller kollat så var det fruktansvärt jättedåligt och jag tror att jag såg någon rubrik någonstans där det stod att svenska folket rasar mot svt, eftersom det var så dåligt.
Det enda jag tänker då är: Jaha? Dags att inse hur fruktansvärt dåligt det faktiskt är nu?

All musik som spelas i radion är inte avskyvärd
men ibland hör man låtar som får en att undra vad det är för kritirier som behövs för att få sin låt spelad i radio eftersom vilken skit som helst kan nå fram.

Men det ska också tilläggas att Veronica Maggio inte är enbart dålig.
Det finns en låt med henne som jag verkligen gillar, av den enkla anledning att den är så oerhört träffande, det är som om jag skrivit den själv.


Det känns som att den handlar om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0