this weekend vs next weekend

Äntligen ljuva helg.
Äntligen ljuva fredagsmys.
Trots att jag har väldigt ont fortfarande så kliar det lite i fingrarna ty jag är inte alls tillräckligt rofull för att ta det lugnt i soffan. Kanske hade varit lättare om jag inte var ensam i soffan men jag borde inte klaga, det är nog min enda ensamma stund på hela helgen...

Dock måste jag ta det väldigt lugnt denna helgen så jag orkar med nästa då jag ska ut i Jönköping med underbara, fina "öltältsmorsan" Annika! Vi ska fira vissa delar av livet och jag behöver inte hoppas att det kommer bli kul, jag vet att det kommer bli kul!
Eftersom hon jobbar på scandic har hon fixat superbilligt hotellrum så vi behöver inte tänka på att ta oss hem eller någonting.
Så bra.
Om utgången blir på Karlssons där Annika går ut billigt eller om det blir på Pipes of Scotland som jag alltid vill till vet jag inte än, det märker jag först på lördag. Jag vill väl egentligen till Zaragon och se Jorn men Annika är inte lika stor beundrare som jag så jag får nog stå över det. Då skulle ändå bara uppmärksamheten dras ifrån vårat firande.

Det kommer i vilket fall som helst bli en tämligen vild utgång nästa helg, så det kan vara bra att jag tar det lugnt denna helgen så det lugnar ner sig i mitt smärtans bröst.






Kommentarer
Postat av: Fru munter

Vaför kallar du din kompis öltältsmorsa? Whats that about lixom!

2011-02-25 @ 20:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0