När fröken Boris värld vänds upponer...

Ibland kan hela ens värld vändas upp och ner.
I föregående inlägg skulle jag utse ett favoritminne, något som fick mig att tänka tillbaka på tidigare år och händelser som vänt upp och ner på allt i min tillvaro. Ibland vänt på det hela mer, ibland mindre.

Huruvida sakerna som har skett har varit bra eller dåliga försöker jag låta bli att älta över för på något sätt har det ju ändå skapat mig till den människa jag är idag.
Visste det finns väl någon som man kan älta över och som får en att önska att man hade gjort saker annorlunda men jag tjänar inget på det så nej, nu tänker jag inte tänka mer på det.

Men det finns också småsaker i vardagen som får min lilla Borisbubbla att vända sig tvärt uppochner.

Som för ett par veckor sen på en fest, Rikard Wolff råkade bli vald i spotify och med honom också hans "Solkräm".
Jag älskar den eftersom jag tycker det är så kloka ord men helt plötsligt bytte Henke låt, dock var det densamma, fast på engelska och med Baz Luhrmann istället.
Med andra ord så var Rikard Wolffs "Solkräm" bara en översättning från Baz Luhrmann och inte alls hans egna ord.
Naiva Fröken Boris fick sin lilla bubbla uppochnervänd.

Men det finns en annan sak som rör till det ännu mer i min lilla bubbla och det är information jag fick från Christer i p3 för några dagar sedan under deras programpunkt "onödigt men intressant".
Någon hörde av sig till programmet och berättade att det inte finns några grå katter. Att det bara ser ut som att katterna är grå eftersom deras päls är svartvitrandig.
Fröken Boris värld faller samman.
För här intill mig har jag just i detta nu han som jag alltid sett på som min lilla grå. Lilla Fredman som är det gråaste jag vet.
Men så är han inte ens grå!

Min värld är upp och ner.
Fredman kommer ändå vara det gråaste i mitt hjärta och det spelar ingen roll att alla andra säger att han är svartvit för att för mig är han, och kommer alltid att vara, det gråaste av allt.


Man kan inte bli gråare än så!

Kommentarer
Postat av: sulan

men man kan bli gladare :)

http://icanhascheezburger.com/cheezburger-confidential-happycat/

2011-02-27 @ 21:47:53
Postat av: Anita

Den katten är grå och inget annat :)

Tack för inlägget i min blogg!

2011-03-03 @ 22:02:39
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0