Varning för bitterf***an

Ni vet sådana där dagar då hela ens inre väsen skriker "Neeeeeej stig inte upp ur sängen!! Ligg kvar och dra täcket över huvudet!"?
Idag var en sån dag och jag tänker just nu att jag någon gång måste börja lyssna på det där.

Det faktum att den billiga dammsugaren mest bara förflyttar skit istället för att dammsuga upp det eller det faktum att det som vanligt inte gick att få upp någon värme i duschvattnet eller bara det att Movitz lagt en tämligen ful hårboll på mitt badrumsgolv när jag kom upp är saker som bara mer och mer övertygar mig om att jag borde gå och lägga mig igen.

Ja, jag är bitter idag.
Men snart kommer Ida med lyxfrukost från Elsies och hon är rätt duktig på att muntra upp mig. Så jag häver i mig mitt för tillfället bränna-sig-på-tungan-varma kaffe och väntar otåligt på att sluta vara bitter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0