# 9: Mina syskon.

Jag har fyra syskon, två halvsyskon och två helsyskon.
Erik, Hanzi, Gittan och Mickey.

Gittan och Mickey är mina syskon genom Pappi.

Gittan
Gittan heter egentligen Birgitta, är 46 år och bor i Stockholm och har bott där i hela sitt liv.
Det blir lite annorlunda när man inte växer upp med sitt syskon, när jag föddes var hon redan vuxen och vi har aldrig bott ihop men hon åker ofta ner till Småland och hälsar på.
Jag kommer ihåg när jag var liten, då beundrade jag hennes långa mörka hår och många gånger brukade hon slänga fram det framför ansiktet och dra på sig solglasögon så det såg ut som att hon var ett hårigt monster och sedan jaga mig runt i huset.
Det är svårt att förklara hur otäckt och roligt det var men det var jättekul.
Hon reser ofta och på denna bilden är hon i Schweiz.



Mickey
Mickey heter Michael, kallas oftast Boris av sina vänner, är 45 år och precis som hans helsyster Gittan så bor han i Stockholm, dock bodde han faktiskt nere i Vrigstad hos oss en tid för några år sen men flyttade sedan tillbaka till Stockholm.
Han var den som såg till att jag fick min första gitarr och lärde mig spela på den. Nu kan jag knappt spela gitarr längre för det var så länge sedan men jag uppskattade det verkligen då!
Han har en dotter - Anja som är 20 år. Man känner sig riktigt gammal när man är faster åt någon som kan shoppa på systemet, men jag får försöka tänka på att det faktiskt skiljer 21 år på mig om min halvbror!
Här är de bägge, Mickey och Anja på hennes student!

 

Hanzi
Hanzi heter Hanns men jag har kallat honom Hanzi i hela mitt liv och kommer alltid att göra det. För mig är han Hanzi. Hans vänner kallar honom oftast Boris något som han gillar bättre. Han är 32 och bor för tillfället i Falköping med sin underbara 6årige son Kevin.
När mammi väntade mig önskade Hanzi att det skulle bli en lillasyster för det där med lillebror tyckte han inte var så kul, och när jag föddes, tre dagar efter Hanzis födelsedag så skrek han av lycka "Jag har fått en lillasyster, jag har fått en lillasyster!"
Dock är jag övertygad om att det funnits många tillfällen då han inte riktigt varit lika glad över en lillasyster, men för det mesta har vi kommit rätt bra överens när vi växte upp.
Jag såg alltid upp till honom och brukade tjuvlåna hans kasettband med Ace of base och Roxette och tyckte att han var jättehäftig när han var DJ på skolans mellanstadiedisco!

Bilden nedan togs på hans 30årsdag när vi golfade i Skövde. Jag älskar denna bilden, se hur munter han ser ut!
Totalt ovetandes om sin lillasysters sving!



Erik
Erik kallar jag oftast för Boris eftersom alla hans vänner gör det och vi umgås i ungefär samma kretsar.
Han är den yngste av mina syskon, 4 år äldre än mig och förmodligen den som jag har mest gemensamt med. Vi har nästintill identisk musiksmak, samma humor och samma tankar kring det mesta.
Han bor i Jönköping med sin sambo Sabina och familjens älsklingshund Laban.
Vi har inte alltid kommit överens, när vi var barn var jag för det mesta hans irriterande, korkade lillasyster som alltid störde och alltid var i vägen.
Nu när vi vuxit upp så har han börjat se mig som en person istället för en irriterande lillasyster och vi har börjat umgås mycket mer eftersom vi har så mycket gemensamt och det tycker jag är jättekul för det är få människor som jag kan ha så fruktansvärt roligt ihop med!
Boris var den första som spelade upp en In Flames låt för mig, han var den första som introducerade Covenant till min värld och när det kommer till datorspel så har jag honom att tacka för allt.
För det finns inte en chans att jag hade börjat spela varken Diablo 2 eller Heroes of might and magic eller det bästa av dem alla: Chrono Trigger, om inte jag haft en storebror som visade att det fanns!

Mina syskon är fantastiska.
Vi har alltid roligt ihop, stöttar alltid varann och inspirerar varann.
Mina syskon är den starkaste länken till mitt förflutna, därför är jag väldigt glad att jag har dem med mig i hela min framtid!

Lite roligt är det allt att vi alla kallas Boris. Det är ju vårat efternamn så det är kanske inte så konstigt men det kan lätt bli lite förvirrande.
Jag minns en gång för några år sen på den tiden Mickey bodde i Vrigstad.
Hemtelefonen ringde och jag svarade varpå en person i andra änden sade att han sökte Boris.
Jag såg mig runt i köket, först på Pappi, sedan på Mickey, Hanzi och Erik och sade sedan
"Öh. Vilken av dem?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0