Brutna nerver.

Idag var jag på smärtkliniken och det var så skönt att äntligen få träffa en läkare med koll!
Jag har inte det där Tietzes syndrom som de sade på vårdcentralen här i Nässjö utan det är ett par nerver som gått av i bröstkorgen och det är det som gör så ont!
Doktorn jag träffade idag var jätteduktig och nu känns det så bra för nu vet jag verkligen vad det är. Innan kände jag mig aldrig riktigt säker eftersom läkarna på vårdcentralen inte undersökte så noga.
En sak som inte var så skönt var att jag fick två kortisonsprutor i bröstkorgen där det gör som mest ont, men om ett par dagar kommer jag må mycket bättre så det är värt det!
Sprutorna ska sedan tas med fem-sexveckorsintervall tills nerverna blivit hela igen. Men doktorn sade att jag kanske inte ens behöver komma tillbaka igen, jag hoppas verkligen jag slipper!
Det absolut bästa är att han säger att jag nog ska kunna träna igen när kortisonet börjat hjälpa ordentligt!
Det ska bli så skönt att få träna igen, det var evigheter sen nu.

Ida var fantastisk, hon var med mig idag och det var så skönt att hon var det, speciellt när jag tog de hemska sprutorna.
Efter sjukan fyndade vi på secondhand och därefter åkte vi till hennes mamma och åt semlor och hade det mysigt.
Så trots de otäcka sprutorna så har det varit en rätt bra dag.
Dock har lokalbedövningen släppt nu så nu ska jag lägga mig för det är fruktansvärt vad ont det gör just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0