Damn you autocorrect!

De flesta människor känner till T9 som finns i gamla mobiltelefoner och som ställer till med diverse konstiga ord. Framförallt på fyllan har jag råkat ut för att T9 skrivit konstiga saker och extra jobbigt är det när man får ett nummer av någon på en fest och man sparar det men det inte står det som skrivits, något som resulterat i att jag både haft "skallenorra" och "tarzan" i min telefonlista, dock utan att namnen ens var i närheten av de orden.

Min mamma skulle spara Sophias nummer en gång men eftersom hon inte kunde med T9 så slutade det med att Sophia heter Smondefigh på mammis telefon och numera även på min eftersom jag tyckte det var så kul.

På Iphone finns inte T9 eftersom man skriver från ett tangentbord utan det är något som heter autocorrect, det vill säga telefonen tror att man menar något annat än det man skriver och "hjälper" en på traven.

Jag blev tipsad om en sida där man kan läsa olika fel som blivit i sms, de flesta blir allt annat än rumsrena något som jag finner väldigt roande!
Här är några utdrag från damnyouautocorrect.com dock några av de mer rumsrena varianterna eftersom jag inte vet hur petigt det är med vad man publicerar på blogg.se.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0