Bra start på det nya året!

Jag har aldrigt varit ett stort fan av att fira nyår.
Jag har alltid tyckt att folk har gjort en för stor grej av det, dessutom har jag en förmåga till att vara sjuk vid nyår eller så händer någon annan skit, som plötslig död, sprängda händer eller pojkvänner som kräks i garderoben.
Okej, visst man kan ju välja att minnas det värsta men jag har aldrig haft ett nyår som har kännts riktigt lyckat.

Förrän den gången 2010 skulle bli 2011.
Jag gjorde det hela till en inflyttings-nyårsfestkombo som innebar att ett fantastiskt gäng människor kom hem till mig, åt fläskfile eller veggiefile (beroende på om man är rovdjur eller kanin), potatisgratäng och sallad. Därefter en efterrätt gjord på glass, skumpa och jordgubbar i ett glas och till detta hallonbål eller diverse medtagna drycker.
Jag hade roligt hela kvällen lång och förbannar såhär i efterhand mig själv för att jag inte tog fler bilder under festen, för jag har bara några få, de flesta halvdanna, bilder.
Det var en riktigt lyckad fest, alla var lagom berusade, antingen av stämningen eller av drycker och det var lite så att man inte ville att festen skulle ta slut.

Eftersom jag kom i säng runt fem på morgonen sov jag bort halva nyårsdagen och därefter var jag nörd på riktigt - jag bakislåg i soffan, drack enbart massa coca-cola och spelade HOMM3.
Därav städas det på Anneforsvägen först idag, att ha en fest där man även ställer till med middag görs inte ostraffat. Men det känns okej ändå!

Tack alla som kom och skålade in nyåret med mig!


Och extra tack till co-host; Kathrine Mayfair aka Ida Nordquist. Jag förgiftade dig aldrig! Men det skulle jag aldrig göra!
(Man måste nog vara Desperate Housewivesnörd för att förstå det där sista.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0