Okristligt eller kristligt?

 

Apropå det där med att stiga upp tidigt... Igår sade min jobbarkompis till mig att det är okristligt tidigt att stiga upp klockan 4. Jag konstaterade att eftersom jag är okristlig av mig så borde det göra att det passar mig att stiga upp så tidigt. Faktum är att jag snarare skulle vilja kalla det "kristligt" tidigt.

Förr kallade man det att gå upp i ottan när man skulle till kyrkan. Man gick ju upp väldigt tidigt, kristligt tidigt om man frågar mig, för att be sin morgonbön på söndagen.

Hur kommer det sig då att man använder sig av uttrycket "okristligt tidigt"?

 

Bildkälla: Drakel at devianart

Hur mycket sov Jesus egentligen?


Kommentarer
Postat av: Miss Almeida

Haha det är fan sant det dära!

Saknar dig Heidi, du Måste säga till om du kommer till gbg, för jag är här i götet hela sommaren. Sen i höst kanske jag flyttar till eget här, så då kanske jag kan hälsa på hos er också <3

2011-06-21 @ 13:21:07
URL: http://almeida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0