Stå för dina handlingar!

Jag är för monarkin.
Det har jag alltid varit och kommer alltid att vara.

Kan dock inte låta bli att bli lite arg på kungens klantighet i strippklubbsfrågan.
Varför ljuga om det?!
Varför folk ens bryr sig om att han har varit på strippklubb förstår jag inte.
Han är ju människa han med, han har säkert farit runt, precis som alla andra människor.
Dessutom så är det lätt hänt att man hamnar med vänners vänner, i situationer som man inte hade valt att hamna i annars.

Att vara kung är inte enkelt, det är inte bara att le och vinka mot folk och gå på nobelmiddagar.
Att vara kung innebär ett väldigt stort ansvar och bra mycket mer arbete än vad gemene man tycks förstå.
Låt honom slappna av och ha lite roligt ibland!
Bara för att han är kung måste han ju inte vara ett helgon? Alla kungars tider i historien har kantats av skandaler, vissa värre än andra, men ingen människa är perfekt!
Men när kungen sätter sig och ljuger om det hela, så blir jag lite irriterad för då retar han bara upp folket.

Varför inte bara säga "Jo, visst har jag hamnat på strippklubb i mina dar. Det är inget jag är stolt över men alla hamnar vi ju lite fel då och då. "
Det hade kännts så mycket bättre och förtroendet för kungen hade garanterat varit bättre då än vad det är nu.
Dock hade säkert alla landets republikaner hackat på att han stod för det med.

Men hellre stå för sina egna misstag än att ljuga om det!
För lögn, min käre kung, skapar inget förtroende.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0