# 14: Det här upprör mig.

Praktexempel på vad som upprör Fröken Boris:

Jag vill ha tag i odjuret som behandlade hunden så illa, sparka på honom (med mina stålhättekängor) och binda fast honom vid en bil och sedan gasa så mycket jag kan.


Jag förstår inte djurplågeri. Jag kan/vill inte förstå att människor kan vara så onda att de gör djuren så illa.

Dessa stackars försvarslösa djur.

För en månad sedan började jag tillochmed gråta när en viss idiot sade att han sprutat vatten på en katt. Jag tyckte det var en sån hemsk handling.

Visst jag kan förstå att han inte vill ha den på sin trädgård och att spruta vatten på den är ju ett bra sätt att skrämma den (så länge man inte har för högt tryck) men att hälla vatten på en katt mitt i vintern när det är isande kallt ute?!

 

Nej djurplågeri kommer jag aldrig kunna förstå mig på och jag kommer alltid hata det.

Det finns nog inget som upprör mig mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0