Doften av gråstank

Jag ligger i soffan och ser The Pacific, med Fredman liggandes tätt intill där han njuter av att jag kliar hans mage.
Han spinner och gäspar ofta och vid varje gäsp ryggar jag tillbaka av hans dåliga andedräkt.
Fruktansvärd. Bara fruktansvärd.
Det finns ingen som har så hemsk andedräkt som Fredman.
Jag uschar över den men inser efter en stund att jag på något sätt älskar den där stanken som kommer när han gäspar.
Det luktar tryggt, det luktar grått, det luktar Fredman.
Hade jag förlorat Fredman så vet jag att jag hade saknat den lukten något så fruktansvärt.

Det är en sak som är bra med att se serier som The Pacific.
Man älskar ännu lite till det som är tryggt och kärleksfullt i vardagen.

Kommentarer
Postat av: Per

Kommer att tänka på Phoebe i vänner :)

"Smelly Cat, Smelly cat what are they feeding you?

Smelly Cat, smelly cat it's not your fault...

They won't take you to the vet.

You're obviously not their favorite pet.

You may not be a bed of roses,

And you're no friend to those with noses.

Smelly cat, smelly cat what are they feeding you?

Smelly cat, smelly cat it's not your fault! "

2011-03-28 @ 22:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0