Snöfall.

Det är så fint när snön faller! Snöflingorna är enorma och yr runt i virvlar utanför fönstret.

På facebook ser jag statusrad efter statusrad med det oerhört originella budskapet att snön inte är välkommen, det skulle ju vara vår nu!

Men det är ju så mars är! Vår ena dagen, underbart snöfall andra dagen.

Jag älskar båda dagarna lika mycket, för nog för att det är så fruktansvärt härligt med vårsol, men få saker gör mig så sprudlande som ett vackert snöfall.

Det var precis vad jag behövde idag, även om jag måste ligga inne och blott se det genom fönstret.

 

Våren och sommaren kommer ju snart ändå, varför stressa dit, och varför klaga på det som finns nu när man istället kan njuta av det?

Snön är underskattad.


Kommentarer
Postat av: sulan

Snö är farligt, det fryser till is och då kan man halka och slå sig. Eller ännu värre köra av vägen :S

2011-03-10 @ 21:19:59
Postat av: Krellyan

Du vet att jag inte brukar vara den som är den, men kontrasterna i ditt foto gör att det ser mer ut som aska eller radioaktivt nedfall än stora snöflingor :P

2011-03-10 @ 22:23:57
URL: http://cinemasurgeon.blog.com
Postat av: Fröken Boris

Jo jag vet, Krellyan, bilden blev dock nästan enbart vit av min dåliga kamera så jag ökade på kontrasterna och värmen i bilden så det skulle synas att det var snöflingor. Ovan är resultatet.

Eller ja, först blev det en bild som var ännu mer lik Polen 1939 ;)



Men Sulan, man får ha rejäla kängor och ta det försiktigt på vägarna. Var inte så pessimistisk. Snö är fint!

2011-03-11 @ 09:04:22
URL: http://frokenboris.blogg.se/
Postat av: sulan

Jag är inte pessimistisk, jag är rädd. (Sagt på bred östgötska för komisk effekt)

Idag tog jag det försiktigt, fint var det. Spec runt Falköping när solen lös och man blev typ bländad av snön :)

2011-03-11 @ 16:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0