En sömnlös dampklagan

Hur man kan vara så trött och ändå inte kunna sova är för mig ett mysterium.

Jag har haft en nästintill sömnlös helg trots relaxweekend på spa.
Steg upp tidigt i fredags för att spendera en heldag i Bankeryd/Jönköping med Fröken Fian Dao och det var det verkligen värt!
Mindre värt var att min telefon ringde eller pep av sms hela natten mellan fredagen och lördagen och eftersom jag skulle upp tidigt och hade mobilen som väckarklocka vågade jag inte stänga av den. ( Jo jag har hört att väckarklockan ska fungera ändå men var för osäker för att testa. )

Natten på spa sov jag också dåligt eftersom jag är ovan vid någon som snarkar och dessutom steg upp tidigt för att hinna med ett yogapass innan frukost så inte heller där blev det mycket sömn.
Natten mellan söndag och måndag blev såklart även den för kort något som resulterade i att jag var tvungen till att häva alldeles för mycket kaffe på måndagseftermiddagen för att kunna vara alert på ett långt möte.
Något som resulterade i koffeinkick fram till midnatt, såklart.

Ja, jag var trött när jag steg upp idag och ja, jag är trött nu.
Så ikväll tänker jag försöka somna tidigt, räknar dock med att misslyckas eftersom jag känner mig fylld av damp och endorfiner idag med.
Skönt att det bara är en halvdag kvar på jobbet denna veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0