I live for the irony in life

Definiera ordet ironi.

Jag anmälde TVinnehav för två månader sedan eftersom det någon gång måste bli dags att göra rätt för sig vare sig man kollar mycket på burken eller inte.
Jag fick omgående en räkning på dryga 500 kronor som jag suckande betalade in, dock med ett nyp av gott samvete inombords.
Idag betalade jag återigen in en räkning jag fått för kommande månader dock med ett rejält nyp bitterhet inombords.
Är det inte typiskt att TVn ska gå i kras just som jag anmält TVinnehav?
Är det inte ännu mer ironiskt att TVlicensen är så dyr att jag aldrig kommer ha råd att skaffa en TV?

Imorgon borde jag ringa och avregistrera mitt TVinnehav. Undrar om det går?
Tänker ändå inte skaffa TV på ett tag. Det är ju sommar! Vem har tid att kolla på TV då?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0