Högtalarna gick från klumpiga och fula till riktigt fina!

För ungefär ett år sen fick jag ett par 80talshögtalare av min storebror, jag gillade dem verkligen på grund av ljudet men ogillade verkligen att de var så klumpiga och fula och svåra att möblera med på ett fint sätt.
En förändring behövde göras och en förändring gjordes. Här till vänster är en bild på en av dem hur de såg ut innan! Jag försökte hitta en bra förebild men den var den enda jag hade på någon av dem. Den andra högtalaren hade förövrigt lite trasigt tyg så det såg verkligen illa ut!


Jag målade dem vita, slet av det svarta tyget och klädde med ett par spetssjalar ifrån H&M istället. Tyget ska egentligen spännas runt spännramen men jag tyckte att ramen hade en härlig sliten look efter alla sina år så jag fäste tyget med häftpistol bakpå ramen istället så den är framför.
Ger ett riktigt härligt shabby chict utseende!
De är utan tvekan dem tjejigaste högtalare jag sett, jag gillar dem verkligen! Jag struntar helt i stereoeffekten och låter dem stå ihop för det är så mycket finare!

Nästa projekt blir att bygga ny tvbänk för den jag har är inte bara ful, den är dessutom i trasigaste laget efter att en vägghylla föll ner på den. Det tycks vara svårt att få tag på tvbänkar byggda för tjocktv nuförtiden så jag tänker prova att bygga en själv. Vi får väl se hur det går!

Kommentarer
Postat av: My Beauty Secrets

åh vad fint !

2012-01-16 @ 17:19:43
URL: http://mybeautysecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0