nothing compares to you

Min kompis Per har några gånger länkat mig till en videobloggerska från USA som gör vlogklipp på youtube med en nypa humor.
Det roligaste med henne är att hon ofta återspeglar verkligheten och det är då det blir roligt, ibland överdriver hon och de gångerna är det inte lika kul, men ofta är det så man drar på läpparna iallafall!
Inte för att jag sett alla klipp, men ja...
I vilket fall som helst så kunde jag inte låta bli att trycka på playknappen när han lagt ut en av hennes videor på sin facebook för jag hade mina aningar att det hon hade att säga om saken skulle vara bra!


Lite väl generaliserande dock vet jag vad hon snackar om. Vissa tjejer ( och säkert vissa killar också för den delen) borde nog se den här och ta åt sig av vad hon säger, att man ska vara sig själv och lära sig gilla både det goda och dåliga hos sig själv (eventuellt jobba med sina brister om man mår dåligt av dem) istället för att jämföra sig med andra och avundas och bygga upp hat mot någon utan någon annan anledning än att personen har nåt man själv inte har. Det är ju det värsta, när vissa klankar ner på någon (på grund av avund?) för att sedan apa efter och göra likadant. Varför inte bara våga beundra och inspireras om man nu är så avundsjuk? Varför inte bara glädjas med varann när det går bra istället för att försöka trycka ner varann?
DEN ENDA MAN TÄVLAR MED ÄR SIG SJÄLV!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0