att vända en dålig vecka till en bra helg.

Jag har haft en dålig vecka. En sån där vecka då man bara vill gå hem och lägga sig hela tiden.
En sån där vecka då jag ungefär tjugo gånger om dagen tänker "jag orkar inte".
Det var så skönt igår att det blev torsdagskväll och jag kunde ta helg, ta paus och kunna leva ut min längtan efter att bara vara hemma.
Men som vanligt efter sådana här veckor så när vilan äntligen kommer så kraschar den med huvudvärk och jag vaknade upp idag med tanken "jag orkar inte".
Det är helt fel dag att ha huvudvärk på, helt fel helg för även om det är helg och det borde innebära vila så slutar jag inte tänka. Tänka på allt jag ska göra, allt jag borde göra och allt jag vill göra.
Ikväll är det klassfest och jag borde börja tänka på det där med att äta frukost och fixa till mig.
Men lusten har bara inte funnits.
Negativa tankar i en spiral på grund av lite huvudvärk och utmattning.

Men så ringer Sofie och bara sådär börjar man tänka mer positivt på saker och ting. Hon vände på det, och sa åt mig att ta en ipren, så jag tog en till och rätt som det är så mår man bättre.
Ibland behöver man bara ett litet telefonsamtal från en vän för att saker och ting ska vända, man behöver bara få ur sig det negativa, få suga in det positiva och vända om.
Jag är inte van vid dessa negativa utmattade huvudvärksspiraler men nu är jag iallafall av med dem för idag, Sofie är bäst!
Så nu ska jag dra fram hårsprayet, ta mig ett glas rose och få i mig den där frukosten.
Ikväll ska jag bowla arslet av mina klasskompisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0