Shine

Plötsligt märker jag att något lyser igenom mina ögonlock. Öppnar ena ögat, blundar igen.
"Solsken!" tänker jag glatt.
Öppnar båda ögonen och får nästan en ljuschock av solen som lyser in mellan gardinerna och rakt uppå mitt ansikte.
Hoppar till när jag faller i plötslig skugga av något stort, brunt och hårigt som märkt att jag vaknat.
Movitz är kelsjuk och visar att han tycker att jag sovit tillräckligt och därmed borde ägna honom all uppmärksamhet i världen, något jag också gör ända tills jag blir så rastlös att jag inte klarar ligga kvar i sängen.

Kaffe, kaffe, kaffe. Vad vore en morgon utan kaffe?!
Soffa, filt, kaffe, solsken, morgonmys.
Träningsväskan står packad i hallen och stressar på mig.
En morgon i soffan får inte vara för lång om man ska hinna med resten av dagen.
Lika bra jag tar tag i det.

Jag har en sådan där ruggigt bra fredag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0