Catch a theme

Återigen är en sån där alldeles ypperlig helg till ända, och man kan inte låta bli att önska att den skulle vara lite längre. Som vanligt!
Hunnit med ett par dar i Vrigstad, söndagsmys med mammi och lördagsmys med underbara vänner.
Dock gick gårdagen smått i bakfyllans tecken, såsom lördagarna så ofta gör nuförtiden.

I fredags drog jag på mig turistmundering och begav mig på Thailandsfest hos Claes.
Temat blev riktigt bra, jag hade tidigare under dagen dragit dit med nästan alla mina buddhor (utom en) och hjälpt honom dekorera inför kvällens tema.
Eftersom jag har svårt att klä ut mig till en thailändare gjorde jag som alla andra utom en på festen och klädde ut mig till turist.
Solhatt, solbrillor, en blommig tunn tunika och ett par thailändska omlottbyxor!
(På kortet bär jag dessutom handklovar eftersom jag blev gripen för olaga spontandans. Ooops.)

Den enda som klädde ut sig till en riktig thailändska var Bella, tyvärr tog jag nästan inga kort så har inget kort på henne men fint var det!
I regel är det en temafest i månaden som går av stapeln jag har dock missat många för att jag haft andra saker för mig.
Men tidigare har jag varit på Tysklandsfest och Spartanfest.
Fantastiskt roligt att få klä ut sig efter ett tema och hitta passande kläder till alla teman!

Jag försöker så långt det går att använda det jag har utan att köpa till nåt till min outfit, något som jag hittills har lyckats med.
På tysklandsfesten fick jag i sista stund tag på en folkdräktsväst som min gammelmormor sytt, alldeles perfekt för att komplettera min outfit.

På Spartanfesten, där man skulle klä sig i stil med antikens Rom, snodde jag in mig i ett par vita gardiner, och lät en starkt röd gardin agera som mantel från en axel. Jag snodde ihop en krans med ståltråd och en fuskmurgröna och den kostymen är den jag är mest nöjd med hittills, jag kände mig riktigt fin i mina gardiner!


Nästa tema är venetiansk maskeradbal, den festen ser jag verkligen fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0