Vårkänslor och försvar.

Ack den stora nackdelen med att jobba hela veckorna och samtidigt att bo i lägenhet är att man måste välja en av helgens dagar till att placera sin tvättid på.
Denna veckan valde jag att ha tvättid på lördageftermiddagen och det svider lite när solen skiner och fröken Boris är på lekhumör att man måste ta tag i allt det där tvättandet.
Men jag sväljer det och kombinerar det med att städa och pyssla i lägenheten med musik på hög volym (allting blir så mycket roligare när man kan studsa runt till bra musik samtidigt) och jag hoppas på att få utlopp för mitt lekhumör till kvällen istället.

Jag har mottagit en del klagomål över att jag uppdaterar bloggen för dåligt.
Mitt försvar till det hela är:
1: Jag har haft en fruktansvärt hektisk vecka och helt enkelt inte haft en tanke på bloggen.
2: Jag har varit för trött för att känna inspiration.
3: Jag har faktiskt ett liv utöver bloggen och eftersom jag inte är en sån där flicka som känner ett exhibtionistiskt behov av att visa upp min outfit eller frukost eller skriva att jag återigen gör samma sak igen så blir det att jag inte bryr mig.

Dessutom har jag blivit påmind om den där listan som jag fick för mig att utgå ifrån. Den hade jag totalt glömt bort!
(Jag är för dålig på att vara en sån där bloggerska)
Men jag ska försöka avverka den så snabbt som möjligt (oj den tanken har jag aldrig tänkt förut) och jag lovar att iallafall gå igenom två punkter under dagen.

För övrigt överväger jag att skriva en saga om "Gubben Spethz och kattpesten", eller varför inte "Gubben Spethz och den vita såsen"? Eller "Gubben Spethz och typh lixom assåhh grannflikkan".

Okej sista kolumnen är internt skämt med arbetskamrater.
Men det skulle vara kul att skriva dem där sagorna och känner jag mig själv rätt så kommer jag att knappra ner iallafall ett alternativ. Just for the fun.

Nä nu kallar moppen på mig, den gillar musiken och vill att vi ska ta en svängom över lägenheten!
Just nu i spotifyplaylist:

Ironiskt att låten heter "Enjoy the silence" för det är nog det sista mina grannar får göra just nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0